torsdag 23 februari 2012

Nu vill jag bara bli frisk

Idag är det 8 dagar sen jag sa hejdå till mina halsmandlar. Smärtan är kvar, men svår att förklara. Jag har inte jätteont i halsen, jag har däremot sjukt ont överallt annars. Bakom öronen, i huvudet, i tungan, i käkarna och kinderna (?!). Sen har jag mycket slem som jag liksom inte kan få ner och en obehaglig klump i halsen som jag inte riktigt vet vad det är. Gomspenen är knappt svullen längre men det kanske är den som spökar. Tar iallafall 4 doser citodon/dag + Ipren fortfarande. Bestämde mig i tisdags för att skippa hemtentan och göra den senare, för jag orkar helt enkelt inte. När medicinen börjar verka har jag energi i ungefär en timme eller två, och imorse när den luckan kom passade jag på att handla lite. Lånade Mr's tröja till solskenspromenaden så jag saknar honom lite mindre när han är på jobbet :))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar