torsdag 26 januari 2012

Mysterium.

Sen jag slutade med LCHF för ett par veckor sen och har ätit "normalt" igen (men knappt ngt vitt, utan mest fullkorn osv), så har jag varit hungrig nästan hela tiden. MEN, ändå inte haft någon riktig aptit och har inte ätit så stora måltider. En skittråkig kombo. Jag har ju fått konstaterat att jag har magkatarr och den försvinner aldrig, utan ligger kvar latent och bryter sen ut när det blir "gynnsamma" förhållanden... (typ stressigt, mycket stark/stekt mat, alkohol). Sist var det stressutlöst.

På sistone har jag varit stressad inför mycket. För anatomitentan, inbrotten som varit i området, oro inför sommarjobb, funderingar på studieuppehåll, tankar inför operationen och stress/rastlöshet över att inte kunna träna. När jag blir stressad tippar det lätt över. Jag stannar inte vid "oj, undrar om tentan verkligen går vägen?", utan fortsätter till "nej, tentan gick skit vilket kommer leda till att jag inte kommer orka plugga vidare vilket leder till att jag inte kommer få något jobb vilket leder till att jag inte kommer kunna bo kvar i min lägenhet och till slut hamna på gatan, vad händer med katten då?". Fattar ni?

Pratade med Frida nyss, och har kommit fram till att det nog är magkatarren som börjat spöka. Typiska första symtom är liksom att man får hungerkänslor ofta och snabbt blir mätt. Så. Jag hoppas att jag kan stoppa det indundrande tåget för annars får jag ett helsike, that's for sure.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar