tisdag 31 januari 2012

"no poo" + OCM

Yes. Mitt hår och min hud ska få vila från alla kemikalier, parabener och sulfater.

Håret:
- tvättat med "sista-schampo" (euroshoppers)
- sköljt i en vinäger/vattenblandning, funkar som "balsam"
- kommer använda kokosolja i längderna när det känns torrt
- vardagstvätt ngn gång/vecka kommer jag göra med bikarbonat + vatten
- 2 ggr i veckan ska jag låta ricinolja ligga i hårbotten över natten, tvättas bort med babytvålen/bikarbonat

Huden:
- scrub på askorbinsyra, kokosolja och ricinolja
- smörjer in med raps/olivolja + ricinolja. Har inte bestämt hur ofta än, det kommer märkas på huden.

Ricinolja i håret ska öka tillväxten och vara stärkande. Mitt är som ett skatbo nuförtiden. Ricinolja i ansiktet drar ut orenheter och den vanliga oljan återfetttar.

Före/efter-bilder ska fixas!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar